14 Tutorial Photoshop Untuk Efek TEKS

Text dan Layer tools dalam photoshop merupakan dua elemen yang amat hebat sekiranya digunakan dengan cara yang sesuai dan betul. Dengan memanipulasi 2 elemen ini, pelbagai efek/kesan yang menarik dapat dihasilkan. Disini saya ingin berkongsi 20 tutorial yang saya anggap amat hebat bagi menghasilkan efek khas terhadap teks.

1. Create Destructive Black and White Lettering with a Dramatic Splash Effect

Belajar bagaimana untuk membuat beberapa penghurufan ekspresi, yang mana menghubungkan idea-idea dengan satu kata pusat. Anda akan menukar teks biasa ke menjadi bentuk yang hebat, contoh musnah, dan memberi gaya yang unik pada akhirnya.

lost

2. Stunning 3D effects in 30 minutes

Kesan khas 3 dimensi yang hebat ini dapat dihasilkan dengan teknik yang mudah dan ringkas, dan hanya mengambil masa lebih kurang 30 minit!

04

3. How to Quickly Create a Stylish Retro Text Effect

Pelajari bagaimana mewujudkan kesan khas berlatarbelakangkan tema retro. Penggunaan alat Perspektif akan anda pelajari melalui tutorial ini.

retr

4. Create a spectacular grass text effect in Photoshop

Dalam tutorial ini anda akan menggunakan aspek semulajadi, iaitu rumput sebagai kesan khas pada teks, dan ianya amat menarik bagi saya!! anda patut mencubanya.

10

5. Plastic text

Hasilkan permukaan teks yang seakan-akan plastik menggunkan photoshop sepenuhnya.

plastic-text

6. Text in stitches

Dalam tutorial ini, anda akan didedahkan kepada penggunaan fungsi CUSTOM BRUSH set, yang mana pada akhir tutorial, anda akan menghasilkan gambar seperti dibawah ini.

13

7. How to create a gold text effect in Photoshop

Pelajari bagaimana menghasilkan teks dengan efek keemasan yang sangat elegen. Seni yang kelihatan halus, namun berimpak besar!

14

8. Paper-craft text effect

Yang ini saya amat suka, secara peribadi saya amat mengkagumi kesan efek yang dihasilkan. Tidak rugi sekiranya anda mencuba.

16

9. Dramatic text-on-fire effect in Photoshop

Menggunakan stok foto gambar api, untuk memberikan efek api pada teks yang sememangnya kelihatan semulajadi dan “eyes catching”.

17

10. Warm neon glow

Hanya enam langkah untuk menghasilkan efek hebat ini.

neon-glow

11. Super-cool frilly bits typography

Dalam tutorial ini, anda akan belajar bagaimana untuk memanipulasi beberapa vektor bersama dengan huruf bagi mewujudkan reka bentuk yang sebenarnya unik dan menarik.

20

12. Decorative text

decorating-text

13. A slick supernatural text effect

22

14. Light burst

light-burst

SUMBER TUTORIAL

1 comments:

~ NANA ~ said...

wow! tengs for the tutorial